عکس هشت پا

برای اختاپوس نام “اکتاپُد” صحیح تر است . چرا که این جانور یک سر و 8 پا دارد. یک گونه اختاپوس با نام اختاپوس مقلد می تواند خود را بجای حیوانات دیگر جا بزند .
اختاپوس ماده بلنکت 40،000 برابر سنگین تر و 100 برابر بزرگتر از اختاپوس نر است . این نر فقط برای تولید مثل مورد استفاده قرار میگیرد و بعد از جفت گیری می میرد. در بعضی از گونه ها ، هشت پای ماده ، بعد از جفت گیری ، جانور نررا می خورد .
تمام اختاپوس ها سه قلب دارند .
2 قلب برای پمپاژ خون به ناحیه تنفسی و
1 قلب برای خونرسانی به همه بدن .
اختاپوس ها حس بینایی خوبی دارند . اما ناشنوا هستند
تمام افسانه هایی که در موررد اختاپوسها گفته می شود ، نادرست است. این جانوران اصلا مهاجم نیستند.
اختاپوس ها همگی سمی هستند. اما سم آنها کشنده نیست. اما اختاپوس حلقه آبی یکی از سمی ترین مخلوقات روی کره زمین است . آنها اندازه ای کوچک دارند اما می توانند 26 انسان را در چند دقیقه بکشند. همچنین آنها توانایی پرتاب سم روی شکار خود را دارند . خون اختاپوس ها به رنگ آبی است .
همه اختاپوس ها توانایی تغییر رنگ دارند. و در عرض چند ثانیه می توانند خود را به رنگ محیط درآورند. اختاپوس حلقه آبی با دیدن دشمن سریعا به رنگ زرد کمرنگ با حلقه های آبی درمی اید .
بعضی از اختاپوس ها برای فرار از دشمن جوهر سیاه رنگی از خود ترشح می کنند که احساس دشمن را برای مدتی فلج می کند بعضی از اختاپوس ها برای فرار از دشمن بازوی خود را قطع کرده و می گریزند. این بازوی از دست رفته دوباره رشد می کند .
دشمن اصلی اختاپوسها ، کوسه ها، دلفین ها و مارماهی های بزرگ هستند در صورتیکه خودشان از خرچنگ ها و نرمتنان تغذیه می کنند . منبع : 2aks.ir

اشتراک گذاری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *