تعبیر خواب بلند شدن موی سر

کارل گوستاو یونگ:

 دیدن موی بلند در خواب را نشان از تمرکز و برنامه ریزی برای کاری یا موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید می‌داند. در واقع این خواب به این معنی است که از قبل تصمیم گرفته و بی گدار دست به هرکاری نمی‌زنید.

 تونی کریسپ:

موی بلند را نمادی از آزادی می‌داند. البته در برخی از خواب‌ها و افراد او موی بلند را نشانه‌ای از سهل انگاری فرد رویابین دانسته و در مورد زنان اشاره به حفظ دخترانگی ایشان دارد.

 لوک اویتنهاو می‌گوید:

 موی بلند برای با قدرت و اهمیت است.

ابن سیرین می‌گوید:

تعبیر گیسو برای کسانی که گیسو دارند (مثلاً زن‌ها)، عزت و جاه می‌باشد و برای ثروتمندان مال و اموال است. اگر شخصی صوفی در خواب ببیند که گیسو دارد، محب و دوستار اهل بیت پیغمبر (ص) خواهد بوداگر شخصی “درویش مسلک” در خواب ببیند موی سرش دراز شده است، دین و ایمان درستی دارد، ولی اگر “درویش مسلک” نباشد، گرفتار غم و اندوه می‌شود. 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

 اگر شخصی عادی و معمولی که پادشاه نیست در خواب ببیند که موی سرش پرپشت و انبوه شده است، دچار غم و اندوه می‌شود، ولی اگر پادشاه باشد، لشکرش زیاد می‌شود. 

 مطیعی تهرانی :

داشتن گیسو و موی بلند بستگی به رسم زمانه داشته و به طور مثال در زمان صفویان، مردان علوی موی بلند گذاشته و دیدن رویایی به این صورت نشان از عزت و دوستی با اهل بیت داشته است و به همین دلیل برای مردان حکمی کلی نمی‌توان یافت. اما برای زنان موی بلند همیشگی بوده و عزت، آبرو و احترام خانوادگی را به همراه دارد. اگر زنی در خواب ببیند گیسوی آراسته و بلند دارد نیکو است و خبر از این است که در خانواده و نزد شوهر عزیز و محترم تر خواهد شد. به طور کلی برای مردان نیز موی بلند و گیسو آبرو و شان و جاه و مقام است ولی اگر موی خویش را کوتاه ببیند دلیل بی آبروئی و تنزل شان و مقام نیست زیرا رسم کنونی این است که مردان گیسو نمی گذارند. منبع : سایت عکس و تصاویر 2aks.ir

اشتراک گذاری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *